PR. Pí ár, neboli public relations. Nyní už víme, co to je a nyní se podíváme, jaké nástroje používá. Používá mnoho nástrojů, mezi něž uvnitř firmy patří firemní časopis, intranet a email. Vně podniku to jsou články v časopisech a novinách, letáky, katalogy, veřejné prohlášení a hodně viditelný způsob PR aktivity je sponzoring a pořádání eveningových akcí, při kterých se snaží ovlivnit především místní komunitu. Nástrojů je mnoho.
My se nyní podíváme na nástroj, kterým je PR článek. Můžeme ho použít v novinách, časopise, katalogu, letáku i on-line na stránkách společnosti, je to vlastně takový základní způsob ovlivňování širokého okolí s minimálními náklady. Samozřejmě potřebujeme, aby v lidech daný článek vyvolat požadovanou reakci. Než začneme takový článek psát, musíme si rozmyslet, co ve čtenářích chceme vyvolat. Chceme je obeznámit s nějakým problémem a nabídnout jim řešení, obeznámit je s průběhem námi pořádané akce nebo o jejím pořádání teprve obeznámit, informovat veřejnost kde a jak pomáháme, informovat veřejnost s nějakým trendem, jeho výhodami a následky, nebo chceme pouze vypustit několik řádků a nemít z toho žádný výsledek, jen abychom vykázali nějakou činnost?
Vymyslet a napsat kvalitní PR článek není až tak jednoduché, jak se zdá, pokud má být účinný a nechceme jen plýtvat silami i finančními prostředky. Také nám jeho zrod zabere mnoho času. A protože je vždy lepší, když danou činnost dělá profesionál, má větší šanci na úspěch, když si ho podle našich požadavků necháme vytvořit na míru od profesionální PR agentury, kde s tímto mají bohaté zkušenosti a mohou nám pomoci i s jeho rozšířením mezi veřejnost a s výběrem vhodného média, kde článek publikovat. Potom získáme s minimem úsilí i nákladů výborný výsledek, přesně takový, jaký chceme docílit.